Kύκλοι
σπουδών |
|
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ των μαθημάτων στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και
Ιστορίας διαφοροποιείται ανάλογα με τον κύκλο σπουδών. Στον πρώτο
κύκλο σπουδών η έμφαση δίνεται στις παραδόσεις, δηλαδή στην εποπτική
παρουσίαση του γνωστικού αντικειμένου από τον διδάσκοντα. Το
πρόγραμμα σπουδών συμπληρώνεται κατά περίπτωση με φροντιστηριακές
ασκήσεις αλλά οι παραδόσεις καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του. Στα
μαθήματα αυτά γίνεται συστηματική χρήση οπτικού υλικού. Κατά την
κρίση του διδάσκοντος, σε μαθήματα του πρώτου κύκλου σπουδών οι
φοιτητές εξετάζονται σε πρόοδο κατά τη διάρκεια του εξαμήνου στο
οποίο παρέχεται το μάθημα. Η βαθμολογία της προόδου προσμετράται
στην τελική βαθμολογία του φοιτητή.
Κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύκλου σπουδών το Τμήμα ενθαρρύνει
τρόπους διδασκαλίας που συνδυάζουν τις διαλέξεις που παρέχονται από
τους διδάσκοντες με την ενεργοποίηση των φοιτητών στην εκπαιδευτική
διαδικασία. Αυτό επιτυγχάνεται με την οργάνωση φροντιστηριακών
κύκλων που συνοδεύουν το κάθε μάθημα, με την ανάθεση εργασιών στους
φοιτητές και την παρουσίασή τους στη διάρκεια του μαθήματος, ή τέλος
με τον συνδυασμό διαλέξεων και επιτοπίων ερευνών. Η επιλογή του
κατάλληλου συνδυασμού αποτελεί συνάρτηση των δυνατοτήτων που παρέχει
το κάθε μάθημα και βρίσκεται στην αποκλειστική αρμοδιότητα του κάθε
διδάσκοντα. Η επίδοση των φοιτητών συνυπολογίζεται στην τελική
βαθμολογία. Στα μαθήματα του δεύτερου κύκλου σπουδών συνεκτιμάται η
συστηματική παρακολούθηση των φοιτητών στην αξιολόγησή τους από τον
διδάσκοντα.
Η διδασκαλία των μαθημάτων έχει ως στόχο την εμπέδωση των γνώσεων
που παρέχονται στο Τμήμα και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και
των δεξιοτήτων των φοιτητών στον γραπτό και τον προφορικό λόγο. Οι
διδάσκοντες ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των φοιτητών στα μαθήματα και
προσαρμόζουν τον τρόπο διδασκαλίας έτσι ώστε να μεγιστοποιείται το
εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.
|